lördag 22 augusti 2009

Helgen är här

Då var det helg igen...och snart är lördagen slut. Var tog den vägen då?

Hann med att vara lite duktig i morse, lite städning och så. Magnus hann fixa lite i bilen. Sen drog vi i väg upp mot stan. Barnen fick köpa lördagsgodis på Karamelltåget idag, och det gillades vill jag lova. Sen for vi för att kolla in alla fina bilar på VW-träffen de hade på campingen. Sprang på Evelina och barnen där. Wilma blev sååå glad att få träffa Tindra så det är det enda hon pratat om resten av dagen.

Sen vidare upp på Solbacken för storhandling. I dag blev det minsann STORhandling ;) Vi kom därifrån med en tv till sovrummet :p Har länge pratat om det och igår bestämde vi oss att det SKA vi ha. Så istället för att jag byter dator så köpte vi en tv till sovrummet. Det blev en Samsung 26" ;)

Vi har haft middagsgäst i dag. Vi hämtade hit Magnus mamma så hon skulle slippa äta middag ensam i dag. Så trevlig så! Har just varit och hjälpt henne för kvällen också.

Magnus hjälpte Danne med en sak och kom hem med en liten sak till mig från Evelina, en äppelpaj. Tack vännen! Det värmde ;) Du är bäst!

I går efter jag jobbat hämtade jag barnen och sen for vi vidare till Boviksbadet och min klasskompis Carina. Där var även några till från min klass. Vi åt en god lunch, barnen lekte och badade i deras bassäng i ca 2 timmar :p Där var vi fram till klockan nästan var 16, då skyndade vi oss och hämta upp Magnus på jobbet och sen var vi på Dallas och åt en god middag. Det var verkligen uppskattat av ungarna.

Nu ska jag snart ta och krypa ner i sängen och titta på tv ;) Har en väldigt öm fläck bak i ryggen så jag tror jag måste leta fram min vetevärmekudde och se om det hjälper...annars får Magnus rycka ut och massera lite :p ;)

Till veckan blir det ett jobbarpass, mellan onsdag och torsdag. Sen är det bara några dagar kvar till skolan börjar...

Ja just det ja...på måndag börjar ju allvaret för vår stora lilla kille...förskoleklass... Oj oj oj vad tiden går.

Ha det gott! KRAM!

Inga kommentarer: