söndag 2 augusti 2009

Söndag igen

Å hej och hå vad jag hunnit med massor i dag. Började morgonen med att vara effektiv. Tvätta och stöka på, renbäddade efter mina föräldrar hade åkt. Sen drog jag i väg och storhandlade, har nu fyllt frysen och kylen med mat så vi klarar oss till barnbidraget kommer...känns skönt. Det bidde bara 1500:- och då var det även välling och blöjor till lilltösen.

Sen har jag fixat och grejat med mat och förberett tårta. Vi hade ju trevligt besök på middag och fika idag, familjen Nordlöf. Mycket trevligt var det...

Tårtan fick toppbetyg ;) Dagens tårta innehöll "mintkrokant-fluff" och jordgubbsmousse...så otroligt god kombination!

När de trötta barnen var i säng så gick jag på promenad med Evelina och har typ nyss kommit hem. Så nu är det bara en dusch och sen sängen som gäller för frun. I morgon ska tjejerna på dagis och Jesper ska på inskolning på fritids...spännande! Tjejerna längtar då till dagis i allafall. Frågade Wilma vad hon ska göra på dagis och hon sa med ett stort leende LEKA!!! Maja sa att hon ska bara vara störst ;)

Nu är det gjort! Nu är det bokat en helg med roligheter ;) Längtar...

Inga kommentarer: