måndag 5 april 2010

1:a etappen avklarad

Då var vi klara med den 1:a etappen då i köksrenoveringen. Det blev jätte fint med tapeterna jag valde. Fondväggen är verkligen hur snygg som helst. Känns lite overkligt, att detta är mitt kök. När allt är klart så slipper jag skämmas för vårt fula kök med kakel som är tejpat så det inte ska trilla loss :p

Jag hoppas att allt kommer nu under veckan så vi kan sätta igång igen på lördag morgon...eller om Magnus börjar redan på fredagkväll då jag är borta.

Köpte några saker på Tradera i dag som kommer att bli pricken över i:et här i köket ;) Så häftigt kommer det att bli...

Måste bara fråga...helt ärligt nu... Handen på hjärtat mina vänner, hur många är det som kan hålla sig från att gråta i slutet på Bröderna Lejonhjärta? Inte då jag... :p Det räckte att jag bara hörde musiken i slutet så rann tårarna nerför kinderna :p Stod vid spisen och lagade mat då ungarna såg den på tv i dag... Minns då jag var kanske 5 år och såg den första gången. Min kusin som är ca 20 år äldre än mig satt och tokbölade i slutet och jag fattade inte varför...men det gör jag nu!

Efter middagen i dag blev det promenad med Evelina...oj så härligt att komma ut en stund efter hela helgen inne :p Tyvärr har motionen fått stå åt sidan för så mycket annat. Men att få sig ut ibland är ju rätt skönt...

Nu är barnen i säng och tystnaden i huset är så underbar. Tänk att man uppskattar den så mycket. Ska ta mig en dusch och sen mysa i soffan eller om det blir sängen och se på tv. I morgon är det vardag igen och jag MÅSTE och SKA sätta mig ner och plugga...

Kram!

Inga kommentarer: