fredag 30 april 2010

Utökat familjen

I dag har familjen fått en ny familjemedlem. En liten tjej har flyttat in här i eftermiddags, mycket söt, mjuk som silke och tar liten plats ;)

Låt mig presentera Smulan, en liten dvärghamster tjej.

Jesper kom in en dag efter att ha lekt med grannens flicka, hon hade då haft ut sin lilla hamster, och han var kär! Han har sen den dagen pratat och tjatat om att få en hamster. Jag har minsann inte varit svårövertalad :p Kanske beror det på att jag aldrig fick någon hamster när jag var liten fast jag tjatade och tjatade...

Så efter lite "efterforskande" och kollat i alla djuraffärer i denna stan så köptes det en liten dvärghamster idag efter Jesper varit på skolan.

Vad Tiger tycker om det hela är en annan sak... Han tittade på henne och slickade sig om munnen och förmodligen tänkte han MUMS! Haha!!! Men sen släppte vi ut honom och han blev jätte glad, han som haft utegångsförbud sedan söndagkväll...




Valborgsmässoafton är det idag...men det kan man då inte tro då det har snöat lite idag. Blä för sånt väder. Tur man inte ska vara ute idag/kväll. Vi håller oss hemma och bara är i kväll... Kanske vi tar tag i köksrenoveringen...eller så väntar vi till i morrn. Vi har i allafall inhandlat lite sånt som behövs för att fortsätta.

Ha en bra Valborgsmässoafton allihop!

KRAM!

Inga kommentarer: