fredag 5 mars 2010

En bra fredag...igen

Fast inte lika bra som fredag för 2 veckor sedan, men näst intill ;) Fick i dag vara med på en förlossning igen, vilket var helt underbart...och där fick jag sätta en pvk. Sen sprang jag ner till mottagningen för att få spola en subcutan venport. Fick massor med beröm då det gällde pvk-sättningen och även spolningen av venporten. Så nu är jag ytterligare någon cm längre ;) Suger åt mig av all beröm jag bara kan, ser det som växtnäring.

Fick även höra av "min" gynpatient att jag kommer bli en utmärkt sjuksköterska, att jag passar jätte bra som det för jag är så sympatisk och mjuk... Känns bra att få "tanka upp" självförtroendet lite ;)

"Min" tant sa nått klokt i dag då hon var lite ledsen, att alla har vi ett skal...en fasad som vi inte vill komma ut från. Men ibland måste man det för att må bättre där inne sen, för det blir för trångt där inne om man håller allt inom sig. En klok dam det där... Det tog jag till mig, och kanske själv skulle ha tänkt på... Mitt skal börjar vara trångt :p

De ringde från skolan för att Jesper hade klagat på ont i magen, och i dessa magsjuketider så skickar de hem alla som klagar på magont. Så jag "smet" 3 timmar tidigare för att hämta barnen. Men de sa att det kunde jag göra med gott samvete så duktig som jag varit ;) Så här hemma har vi bara myst och haft trevligt i eftermiddag.

I morgon ska jag ta med tjejerna till stan, de ska och klippa luggen. Kanske vi kikar i lite affärer också då vi liks är där ;) :p Sen blir det storhandling efter det. Måste ju fylla kyl och frys igen...

Ha en trevlig helg alla mina läsare!

KRAM!

Inga kommentarer: