måndag 29 mars 2010

Stor röjning

I kväll har jag börjat röja i skåpen i köket...och jag kastar och jag kastar. Ett skåp är helt tomt och skafferiet är inte ens halvfullt :p Där fanns det saker sen gud vet när...hittade bland annat en cider med bäst före datum -06. Sen fanns där massor med nästan tomma kartonger och burkar och det löns ju inte spara på... I kryddskåpet hittade jag kryddor med bäst före datum -04 och massor med tomma burkar som bara knuffats längre och längre bak...

Känns kul att äntligen vara i gång. Har i dag köpt färg till stommen och luckorna och en målartvätt. Så i morgon kväll blir det kanske att börja torka av luckorna...vi får se om vi bär ut alla i garaget eller om jag tar några åt gången.

I dag har vi haft examinationer... Den första, den om uppgiften vi hade på vfu gick bra. Lite påbackning på referenstekniken men inget annat. Den praktiska gick rent åt helvete...fick i uppgift att sätta steril kateter. Nått jag haft ångest för att jag skulle få...så det det sket sig på en gång :s Men jag var inte ensam som inte blev godkänd i dag och det känns ju skönt. Vi som misslyckades får boka KTC och vara där och träna lite inför omprovet.

Nu blir det sängen för mig...ögonen går i kors och ryggen värker.

Kram!

Inga kommentarer: