måndag 8 mars 2010

Som en fisk i vatten

Så bra trivs jag på mig praktikplats...vill inte att denna vecka ska ta slut :( Så i dag har jag ringt och kollat om sommarjobb där. Fick till svar att han ville ha in en skriftlig ansökan, och gärna med någon referens. Så det har jag nu i kväll skrivit och mailat iväg... Så då var den en (kanske) lång väntan innan jag får veta hur det blir med den saken. Skulle verkligen vara toppen att få jobba där i sommar.

Idag fick jag vara med på ett kejsarsnitt på morgonen och sen följa den familjen hela förmiddagen. På eftermiddagen fick jag vara med på en vanlig förlossning igen. Helt underbart alltså!

Träffade en av Wilmas bästa kompisar, Clara, där uppe idag som blev storasyster i lördags. Så söt lillasyster hon fått ;) Lik mamma eller hur det nu var ;) hihi. Grattis till er! Wilma blev jätte arg på mig att hon inte fått var med där då jag berättade det, jag ska väl inte träffa hennes kompis utan henne :p

Tänk att på fredag är det 3 år sedan trollet föddes...tiden har verkligen sprungit fram. Kan knappt fatta det. Måste nu bara hitta på vad tusan vi ska köpa för presenter till henne... Undra när tusan jag ska hinna med det också :p Annars får jag väl göra så att jag tar henne med på antingen Barnens Hus eller Lekia på fredag så får hon välja nått hon vill ha. Visserligen vet jag att prinsessor, Barbie och My lille pony alltid går hem hos den lilla damen...tja vi får se.

Ska snart lägga mig i sängen och titta på Familjen annorlunda och sen sova. Natten till i dag blev det orolig sömn pga smärta och 2 tjejer som skulle dricka, kissa osv, och sen upp före tuppen i morse.

I morgon kommer de och ska börja sätta in kaminen...spännande. Men ack så mycket städning kommer det nog att bli med tanke på att de ska slå sig in i muren i hallen :s Tur det är kul att städa :p eller hur det nu var...

Kram!

1 kommentar:

Johanna sa...

Det syns att du är som en fisk i vattnet på din praktikplats =)