torsdag 4 mars 2010

Från sängen

I kväll bloggas det från sängen...smärtan hänger efter mig som svansen gör på Tiger :s Håller på att bli galen. Vet inte om det är stressen som gör att smärtan inte vill ge sig...men skulle tro att det i allafall är en bidragande orsak :p Känner mig helt slut.

Men jag låter inte smärtan gå ut över min praktik, försöker tränga bort den så gått det går då jag är där. Så fort jag går ut genom dörren där så känner jag mig mer död än levande och väl hemma däckar jag... *suck* Inget liv har man då det är så här.

Har i allafall haft en riktigt bra dag och fått göra en del roliga och spännande saker i dag. Fick testa på att sätta nål i subcutan venport och starta dropp i den, och det gick jätte bra och jag fick massor med beröm ;) Sen kom en av läkarna och bad att få låna mig för han behövde hjälp med att sätta in en spiral, så jag fick assistera honom...inte illa att bli tillfrågad i stället för uskorna ;) hihi

I morgon ska jag få prova att spola en subcutan venport nere på mottagningen. Ska bli spännande. Som det ser ut nu så kommer det inte att vara några patienter på gyn nästa vecka pga sportlov, så inga operationen är inplanerade. Då kommer jag att få vara på förlossningen/BB, så jag hoppas det är mer action där då än det varit typ denna vecka :p

Nu, sova så jag orkar med morgondagen. Sen är det HELG!!! Underbart...hoppas det betyder sovmorgon...

Kram!

Inga kommentarer: