tisdag 23 mars 2010

När ska det ge sig?

Jag är så less på dessa sjukdomar som inte verkar vilja ge sig... Jesper har i dag på dagen varit jätte pigg och jag trodde att han började bli frisk, men nu i kväll har han gråtit av smärta i magen. Konstigt det där! Men han har i allafall inte kräkts eller varit dålig i magen nått.

Maja hon verkar ha fått nån förkylning, för hon är hes, hostar och har feber :s Så resten av denna vecka lär de nog vara hemma. Magnus får lov att vara hemma på torsdag och jag får avboka allt jag hade på fredagen...kuratorbesök och så skulle jag och lämna blod. Det får bli en annan gång då...

Det värsta med att ha de hemma så här länge är att de blir rastlösa och bråkar massor mer än i vanliga fall. Så både mamman och pappan blir galen :s

Idag har jag haft en riktigt "vara duktig dag". Har läst en del och skrivit egna anteckningar till det jag läst. Så jag är riktigt nöjd. Vi får se om jag fortsätter med det i morgon, eller om det blir att vara duktig i hemmet i stället. Sen måste jag få oss i väg till nått apotek för att inhandla ipren eller alvedon till barnen.

Tycker det blir lätt jobbigt att vara hemma...tänker för mycket då. Det är bättre då jag har "fullt upp" och inte hinner.

Nu ska jag fortsätta se tv och sen blir det en tidig kväll...vem vet hur natten blir. Det kan ju bli en natt med lite sömn...

Kram!

Inga kommentarer: