måndag 22 mars 2010

Måndag

Då var det måndag igen, och idag har jag varit på skolan halva dagen. En riktigt lugn dag med lite pbl och bara en föreläsning...om cytostatika. Riktigt intressant att lyssna på.

Efter skolan for jag en sväng på stan. För en gångs skull så hittade jag massor...men köpte bara en sak. Det blev ett par ljusa jeansleggings till mig. Men jag hittade massor med kläder som jag vill och mest troligt kommer att köpa till barnen. H&M hade massor med fint...speciellt till tjejerna med Hello Kitty på ;) Så vi får se när jag får möjlighet att fara på stan nästa gång.

Här hemma är barnen fortfarande sjuka...eller ja Jesper i allafall. Han hade så jätte ont i magen i går kväll att han inte kunde somna, så det slutade med att han låg här på soffan med oss då vi såg på filmen 2012. Sen bars hans i säng sovandes... Idag har han också haft jätte ont i magen, och kräkts en gång. Wilma är helt återställd nu och Maja...ja henne vet jag inte hur det riktigt är med. I allafall inte då det gäller magen, men lite hosta har stackarn fått nu... Så det är väl bara att "se fram emot" en natt med lite sömn :p

I kväll har vi sett på filmen Allt för min syster, en riktig bra film om en tjej som har cancer och hennes syster är den enda som kan "rädda" henne... Kände att den passade bra att se i dag efter föreläsning och cytostatika och vårt pbl-fall som också handlar om det... ;) Har ni inte sett den så kan jag varmt rekommendera den.

Gissa om jag blev glad då jag loggade in på Skatteverkets hemsida och såg hur mycket pengar jag kommer att få tillbaka på skatten? Helt underbart alltså! Att jag dessutom i juni kommer att få ca 4000:- för det jag är godman gör ju inte saken sämre... Bara att börja drömma och planera om vad och hur vi ska göra här hemma... Många saker finns det som jag/vi vill göra. Men jag vet att i allafall hallen kommer att få en "make over", kanske även köket nu efter denna nyhet ;) :D

Nu ska jag sova...i morgon är det jag som ska vara hemma med vildarna. Hoppas att inte Maja, eller jag för den delen, trillar dit på kräkandet... Så alla är pigga och fräscha och kan fara på skola och dagis på torsdag.

Kram!

Inga kommentarer: