lördag 5 december 2009

Då var det lördag igen

En ganska händelselös lördag. Vi har storhandlat, och det tog ju sin lilla stund :p Men Jesper och Maja ville vara i Minihuset under tiden vi handlade och det underlättade en del, mindre tjafs och bråk ;) Wilma hon lallar på efter mig där jag går så det är lugnt med bara henne...haha! Min lilla svans ;)

Sen vi kom hem har jag varit lite duktig. Började med att göra klart för middagen, gjorde egna hamburgare...mums. Sen passade jag på att slänga ihop lite chokladrutor så det finns ännu mer gottit i frysen under jul. De blev super goda...som vanligt ;)

Har även försökt att knåpa ihop lite på vfu uppgiften...men det är inte lätt. Är väldigt orolig att jag totalt missuppfattat och inte kommer att bli godkänd på den. Satsar inte på nått högre betyg än G, men det är skitsvårt tycker jag. Måste nu se till att observera 2 till redan i början av nästa vecka så jag bara har den stora uppgiften kvar sista veckan. Har som mål att försöka vara klar med allt innan jul. Vill inte behöva sitta med den under julhelgen, då vill jag ägna tiden åt familjen...

I morgon ska vi fara förbi och hälsa på lillkisse en sväng på förmiddagen och sen ska vi till farmor och farfar...nu när hon ÄNTLIGEN har fått komma hem! Nu håller vi alla tummar och tår som bara går att hon får fortsätta vara hemma och inte blir sjuk igen.
Ska bli kul att få se kissen igen...längtar massor till vi får hämta hem honom. Nedräkning pågår om jag säger så ;)

Satt ikväll och kollade om namn till honom, men det är inte lätt. Kanske kommer det en ny bild på honom i morgon och namnförslag så får jag höra vad ni tycker han ser ut att heta ;)

Nä...det var nog allt från mig i dag. Hoppas ni har det bra...

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min dag har varit helt händelslös, sov länge o mest slöat förrutom en sväng på crosstrainern, som jag hade turen att få låna :)).

Länge sen man såg barnen. Skulle man hunna få tillgång till bilddagboken så man får se hur de växer.

Har gått sådär med GI. Sugen på att annat :( Känner att jag behöver något som jag kan leva med i framtiden, så då skrev jag in mig på VV i torsdags. Känner att jag behöver stöd och utmaningar. Har ju tidigare gått ner 21 kg med dom och det gick som en dans. Jag åt ALLT, fast mindre.

Måste uppdatera min sida imorgon :)

Kram Storasyster

Anonym sa...

Japp, de har ändrat programmet och det passar mig toppen. Man har nu hogre points att äta men allt har blivit dyrare och man kan inte spara längre. Fast nu har man en veckobonus som man kan använda om man vill.