torsdag 3 december 2009

Jo jag lever än...

och lite bättre än i måndags känns det... Men jag säger då det, vissa personer passar INTE som handledare. När samma person fler gånger säger att det inte finns "tid" för elever och att de inte vill ha oss "hängande efter" så kanske de ska säga det till sin chef så den kan se till att vi elever blir bra bemötta och får testa sånt vi ska.

Har flera gånger frågat saker och fått snäsande svar... Så jag kan då minsann med gott samvete säga att jag inte kan rekommendera någon att längta till de är placerade för praktik på kirurgen 2. I så fall någon som klarar av att snäsa tillbaka...jag gör då det inte.

Fick förresten sätta min första pvk i går, inte var det tack vara min handledande ssk inte. Nej det var Bea som frågade om jag ville göra det och hennes handledande ssk som såg på. DET var en underbart trevlig tjej...kanske för att hon blev klar ssk i somras... ;)

När jag slutade i dag var det bara till att gå ner och få ett stick i armen...hade ju liksom inget val. Så nu är jag vaccinerad mot nasseflunsan också då. Vi får se om jag tvingar i väg resten av familjen till veckan :p Kanske, kanske inte...

I kväll har vi varit på julfest på dagis...eller som vanligt så var de uppe vid vattentornet. Riktigt mysigt och trevligt måste jag säga. Kul för barnen att få springa och leka en stund. Hade 3 väldigt trötta barn då vi kom hem, som utan trassel och bråk gick och la sig ;) Skönt, med tanke på att de ska upp tidigt i morgon också :p

Bara en dag kvar och sen är det helg igen...så SKÖNT! Vi får se vad vi hittar på då... Barnen pratar om att de vill se kissen, så vi kanske ringer och kollar om vi får komma förbi så de också får se den ;)

Jag undrar en sak jag...och tyvärr så lär jag nog måsta fortsätta undra också. Kommer nog aldrig att få veta hur det egentligen ligger till. Men men...jag har min aningar, och det gör mig riktigt jävla förbannad!

Nä, fortsätta se S.O.S Gute och sen sova...klockan ringer 5,30 även i morgon *gäsp* HUR ska jag orka?

Kram!

Inga kommentarer: