tisdag 2 februari 2010

Biljävel!

Här står den jävlen, lite lagom översnöad och övergiven vid vägkanten efter snabbleden mellan Yttre Ursviken och Skelleftehamn. Där gav den upp totalt...

Det började redan då jag var i Bergsbyn, olika lampor började lysa på instrumentpanelen och sen dog hela instrumentpanelen. Stannade och ringde Magnus för att höra vad han trodde. Han tyckte jag skulle fortsätta och prata med honom under tiden och berätta hur den betedde sig. När jag kommer till OK så dör den helt och där blir jag stående... Kul! NOT!!! Han bestämmer sig för att komma. Så där sitter jag...

Efter ca 10 minuter är han där. Snacka service, kör Ford, har egen mekaniker som kommer på "utryckning" då det behövs ;) I allafall kunde man då tro det då han kom där jobbklädd...haha! Bilen startade så vi bestämde att han skulle köra den hem och jag köra den bil han kom med. Gick bra till vi kom ungefär till nedfarten till Örviken, där dör den IGEN! Så där lämnar vi åbäket och han lämnar av mig på dagis så jag går med tjejerna hem, han hämtar upp Jesper på skolan och dumpar av honom hemma och sen tillbaka till jobbet.

Efter min klippning så for vi och hämtade biljäveln med hjälp av en special laddare från hans jobb. Mest troligt är det generatorn som gått sönder :s Underbart!!! En till dyr jävla utgift! Jag som tidigare gillat den här bilen skarpt HATAR den nu!

Sa till Magnus att vi skulle ju klara oss med den bil vi nu har som "andra bil" och så köpa en ny fin liten Fiesta till mig ;) Vår "andra bil" är ju en stor bil som funkar bra. Vi behöver inte kombi egentligen, för det måste inte rymmas en vagn i den. Vi ryms alla 5 i den och det skulle funka med en liten bil till mig för att kunna lämna och hämta barnen... En idé som tål att tänkas på, helt klart!

 
Den här vill jag ha!

Annars då? Jo då, nyklippt och snygg, ont som satan och trött. Tacksam att svärfar är så snäll att han lånar ut sin bil till mig så jag tar mig till skolan i morgon och torsdag. Tur det finns snälla människor!

Fy tusan så less jag är på vintern :s Snöar, blåser, snöar lite till, är svinkallt, blåser och snöar ännu mer. Nu vill jag ha vår och sommar... Längtar faktiskt att få jobba också, för jag gissar det är så min sommar kommer att spenderas. Men det är ju det som är charmen med att vara student...eller nått ;)

Snart dax att sova...måste bara komma ihåg att skriva ut pappret inför pbl:n i morrn.

Håll tummarna att jag får en bättre dag i morgon ;)

Kram!

Inga kommentarer: