söndag 14 februari 2010

Har en känsla som jag inte gillar

Har en känsla att den kommande veckan INTE kommer att bli som jag vill, trott och hoppats på... Kommer förmodligen att ligga i magsjuka under veckan och vi kanske inte har barnvakt på fredag, så det kommer kanske inte att bli nått musikalbesök för oss ;( Fan så ledsen jag blir...
Finns det nån där ute som känner sig manad att vara barnvakt fredag eftermiddag och kväll till 3 vilda ungar?

I dag var det Magnus tur att vara liggande i magsjuka, så det är bara en tidsfråga innan det är min tur. Väldigt passande också med tanke på att vi går ut på praktik nu... Min vanliga tur :s Är det inte meningen att jag ska fullfölja min utbildning? Är det meningen att jag ska skita i allt och hoppa av nu?

Varför ska det alltid vara nått som sänker ner mig i avgrunden? När jag väl kommer mig upp och ser positivt på tillvaron så kommer det nått och knuffar mig tillbaka... Kände redan i går att nått var på gång, men inte riktigt vad. Orkar inte mer.

Nä, nu ska jag fortsätta att tycka synd om mig själv och vänta på att magsjukan ska fånga mig i sitt grepp.

Vilken underbar alla hjärtans dag det här blev då :s Hoppas den varit bättre för er andra...

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min inloggning fungerar visst inte,(vägrar erkänna att jag glömt lösenordet) så jag får vara anonym...
Hoppas att du klarar dig undan magsjukan, det är verkligen inte skoj... Här var det bara de två minsta som åkte dit på magsjuka och vi övriga klarade oss som tur var.

Hoppas det löser sig med barnvakt!Om jag hade träffat dina barn och de kände mig så skulle jag absolut komma till er och vara barnvakt. Skulle vara så synd om ni inte kunde gå nu då du längtat så länge :-(

Skickar en stor uppmuntringskram!/ Kajsa

Trollmamma sa...

Kajsa:
Tack för erbjudandet!
Vi kanske skulle ha sett till att träffas, tror att våra våra tjejer skulle gilla det ;) och att få lite nya bekantskaper är ju aldrig fel.

Kram!