torsdag 4 februari 2010

Rätt lugnt

Idag har det då inte hänt något utöver det vanliga. Skönt det i allafall. Det räcker med allt som redan har hänt i veckan :p

Studiebesök på operation och patientfall på KTC i dag och sen har jag försökt plugga lite innan barnen hämtades. Det var riktigt skoj att få se allt runt omkring där på op, sånt man inte får se då man följer patienter eller är en själv. Det händer en del "bakom kulisserna" om man säger så...

I kväll har det varit möte på M:s boende om att det ska stängas och att alla ska flytta. De hade nu att erbjuda 6 platser i ett nybyggt hus här i Skelleftehamn. Trodde att han skulle bli negativ, men inte. Han blev väldigt uppspelt och ville flytta på en gång :p Var tvungen att lugna ner honom och säga att det är ju inte ens säkert att han kommer att hamna här. Men vi tackade i allafall ja till erbjudandet så får vi se. De som inte hamnar här kommer ändå att få ett nytt boende att komma till.

I morgon är det tandläkarbesök på morgonen...och jag vill INTE! Som det verkar så ska en tand lagas och eventuellt mina visdomständer dras...och jag gruvar mig så in i bomben. Gör de det kommer jag förmodligen att ha fruktansvärt ont. Fy fan för att gå till tandläkarn alltså, föder hellre barn en gång om år än att gå dit :s Håll tummarna att jag överlever ;)

Helgen är typ här...och jag hoppas på att det blir en bra helg. Bara 2 veckor kvar i morgon till den kväll jag länge väntat på. Hoppas bara att den också bli bra...

Nästa fredag är det tenta, och jag har knappt börjat plugga. Nästa vecka har vi självstudier alla dagar utom måndag då vi har halvdag på skolan, men jag har nått typ av möte inplanerat varje dag... Så jag undrar när jag ska hinna plugga :p

Förhoppningsvis får vi resultatet av förra tentan i morgon, och har jag klarat den så får vi se om jag orkar lägga ner massa energi på tentan som kommer...eller om jag tar en omtenta i stället... Känns som om det är lite för mycket just nu. Känner att min kropp börjar säga ifrån...på fler än ett sätt. Sen är det inte bara min kropp som blir lidande då jag mår så här.

Nä, nu ska jag krypa ner under täcket och läsa igenom några häften med åhörarkopior...så känns som om jag i allafall pluggat lite ;)

Kram!

Inga kommentarer: