torsdag 10 september 2009

Here we go again

Visst visste jag om att förkylningstiderna är här igen, men nu var det dax för det första läkarbesöket i höst för nån av barnen. Maja var ledsen i natt och klagade på ont i örat. Kort och gott så ringde jag vc i morse och hon fick komma i eftermiddags. Öroninflammation på båda öronen... Trevligt!

Sen efter middagen så var Wilma ovanligt gnällig, kröp upp i mitt knä och höll för ena örat och sa att hon hade aj aj där. Sen har hon även grinat en del sen hon la sig... Så det är bara att ringa vc i morrn igen och be att få komma med henne också. Gissar på öroninflammation även för henne. Lider med mina små tjejer!

Så här hemma blir det snart sängen i hopp om att kanske få sova i natt...men jag tvivlar. Har på känn att det kommer bli många vändor upp för att trösta en liten tjej. Men jag hoppas att få sova... Tur att det är helg sen och inte några måsten!

Inga kommentarer: