tisdag 14 april 2009

Lilla gulleplutt

Det är namnet på ett te som jag köpte i dag, och som dessutom var otroligt gott!!! Tror minsann att det kommer att bli min nya favorit bland tesorterna ;)

På tal om nytt så testade vi en ny maträtt här hemma idag, barnen gillade den och åt massor. Ett av barnen gillade maten mer än de andra och då mest pga namnet...rätten heter Flygande Jesper...hihi Det var en typ av gryta med korv, och så ris till.

Har varit ut på en promenad med Evelina i kväll, det var riktigt skönt ute. Vår i luften ;) Hann även med en promenad i dag då jag var på skolan efter jag hade ätit lunch. Känns ju inte kul att sitta inne hela dagarna och speciellt inte då solen skiner och det är härligt ute.

Hade hoppats att de skulle ha rättat förra tentan nu, men det verkar som om det är mer väntan... Vi får se om jag far förbi skolan nått i morgon eller torsdag för att kolla. Hade tänkt plugga hemma i morrn i allafall, och på torsdag så ska jag med Maja på ögonmottagningen för att kolla om hon ser dåligt eller inte. Hoppas att de skickar ut på mailen då de är klara så man får veta. Annars så har jag då inte tänkt kolla innan jag sätter mig och skriver denna tenta.

Föresten...hur torkar man genomblöta handskar om man inte har ett torkskåp och elementen inte är särkilt varma? Jo man använder skotorken ;) :P

2 kommentarer:

Anna Mustonen sa...

Hihi, fiffigt med skotorken ju! Inte för att vi har nån sån men vi har varma vattenburna element istället. :)

Englainnan sa...

Japp vi använder åxå skotorken till blöta handskar och till blöta mössor och annat.