lördag 25 april 2009

Vår lördag

Idag har det verkligen varit ett underbart väder! Våren är här!!!

Vi började dagen med att fara till stan, skulle se om jag kunde hitta ett par överdragsbyxor till Maja till ett vettigt pris. Men icke...på Asplunds fanns det, men jag köper inte överdragsbyxor för närmare 300:-. Kikade lite i andra affärer också. Hittade ett par skor på Din Sko som jag bara måste in och köpa till veckan, och så ett kanske på Gina Tricot. Hoppas på att få med mig någon på onsdag då de har kvälls öppet i stan... Nån som vill följa? :P

Efter stan så åkte vi till Solbacken för jag hade sett i Norran att det var ponnyridning. Gissa om Jesper och Maja blev glada?


Jesper rider på SambaLiten.


Maja rider på Brage. Den här gången fick inte mamma gå bredvid...för hon kunde minsan själv ;)

Vi var även in på Arken Zoo och kikade på alla söta katter och kaniner som de hade där på utställning. Vi fick klappa världens mjukaste kanin...en angorakanin....sååå himla mjuk och gå alltså.

Shoppade lite till barnen när vi var på Solbacken, Jesper och Maja fick varsin ny jacka och till Wilma köpte jag ett regnset som hon kan ha till hösten. Man måste ju passa på då de har rea på sånt ;)

Väl hemma så har barnen cyklat och haft trevligt här ute. Jag har suttit ute och läst i Anatomi och Fysiologi boken en stund. Sen till middag så grillade vi, det blev kycklingfilé...mums! Med klyftpotatis. Att man alltid äter för mycket då det är nått gott. Tror jag fortfarande är mätt :p

Efter jag nattat Wilma så hoppade jag upp på cykeln och tog samma vända som igår...och nu är jag helt slut. Orkar inte kliva ur soffan...sitter där jag sitter... Gissar att jag kommer att ha grym träningverk efter det här :P ;) Men det är ju självförvållat :p

Hoppas att lördag har varit lika bra för er andra, och att ni njutit av solen!

1 kommentar:

Myzan sa...

Jag vill ju följa, men jag kanske inte räknas :P
Undra om det är likadant regnset som Tindra fick.. *fnissar*
Lördags kramar från mig till dig.