tisdag 7 april 2009

Med näsan i boken

Det är så jag spenderar min tisdagkväll. Har snart plöjt igenom den andra boken av de 3 (?) som vi har som kurslitteratur den här gången. Känns skönt! Då kan jag börja koncentrera mig på att nöta in allt i stället ;)

I dag hade vi nått som heter resurstid, och det var verkligen 90 minuter som var guld värda. En underbar lärare som faktiskt kan förklara så man förstår...så det känns inte längre som "mission impossble" det här.

Har även hunnit med en promenad med Evelina efter middagen. Alltid lika skönt att få komma ut och få lite frisk luft, få röra på sig och bäst av allt...att få surra och skvallra ;) :p Tror inte samtalsämnena tar slut någon gång. Vi liksom bara mal på där när vi går. Man kan nog säga att vi motionerar även "prat musklerna" hihi

I morgon blir det en hektisk dag. Mamma kommer ner och det ska vara möten på M:s boende och sen läkarbesök och en massa... Så om jag får in nån pluggtid i morrn vette tusan. Möjligtvis på morronen innan bussen är här med mamsen. Men det ska i allafall bli skoj att få äta lunch med henne i lugn och ro...

Nä...åter till boken "Vetenskapsteori för nybörjare" så jag kanske hinner klart den nu ikväll.

Natti!

2 kommentarer:

Anna Mustonen sa...

Jag tycker du är grymt duktig och seriös. Det blir lätt som en plätt för dig detta!

bc.svensk Online sa...

Tjenis =)
Visade Jeanette ( mina barns faster,du vet...)din bilddagbok & hon tyckte att din älsdta dotter var en kopia av dej då du va liten =)
HOn hälsar och tyckte de va kul att se bilder från dej.
Dom kom upp hit i lördags, & stannar till fredag natt,med småttingarna...