måndag 6 april 2009

Utmanad!

Blev utmanad av Lotta, så här kommer mina svar ;)

1. Hur gammal är du om fem år? 34 år
2. Vem var den sista du träffade? Magnus som sitter här brevid mig ;)
3. Hur lång är du? ca 165 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Oj...ingen aning... Ser så sällan film
5. Vem ringde du senast? Jag ringde hem och Magnus svarade
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Evelina, det stod att Hos oss är det Maja som har feber och är dålig.
7. Vad är helgens planer? PLUGGA inför tentan den 17:e, och kanske fara en sväng till "världens ände" om nu Jesper och Maja följer med mormor hem...
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De är fortfarande bara sambos...efter hmmm...typ nästan 40 år tillsammans :p
10. När såg du senast din mamma? Söndag 15 mars, men hon kommer på onsdag ;)
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 6,30 tror jag klockan var...
13. Har du någon gång hittat en katt? Nja det vet jag inte...
14. Vilken är din favoritplats? Gropen i soffan ;)
15. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte...tentasalen kanske :p
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här i Skelleftehamn
17. Vad skrämde dig som barn? Minns inte...det är sååå länge sen jag var barn :p
18. Vem fick dig att skratta senast? Riktigt ärligt tokskratt så var det Evelina och hennes kommentar om en ficklampa...haha
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej men har ändå inga :p
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en egen bärbar och sen finns det några stationära datorer i detta hus + att Magnus också har en bärbar...:p
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Min hemlis ;)
22. Hur många kuddar har du i sängen? Det finns 4 st kuddar, varav 2 är mina
23. Hur många landskap har du bott i? Dåligt på där med landskap...men säger 2
24. Har du någong gång spytt på någon? Jo som bebis, på min systers kompis...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Beror lite på
27. Vilken är din favoritglass? Sandwich
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala bort lån och sen shoppa ;)
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Nä jag är inte vuxen nog
31. Vad dricker du till frukost? Grönt te
32. Sover du på någon särskilld sida? Kan inte somna om jag inte ligger på vänster sida
33. Kan du spela poker? Nja
34. Tycker du om att mysa? Beror på med vem...
35. Är du en beroendemänniska? Kan hända
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope
37. Vill du ha barn? Har 3 och det räcker och blir över.
38. Kan du några andra språk än svenska? Svengelska skulle det vara i så fall ;)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Jo, en gång
40. Föredrar du havet eller en pool? Vet inte
41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst på mig själv...men oftast så blir det på mat eller kläder till barnen
42. Äger du dyra smycken? Skulle vara mina ringar...inte för att de är särskilt dyra, men för mig är de DYRBARA
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej och kommer aldrig göra
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett digestivekex
45. Vem är den roligaste människan du känner? Utan att ens tveka...Evelina ;)
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett? Har en hel hög med små ärr på höger arm efter jag hade en katt hängande med klorna och bitandes då jag var 3 år kanske...
47. Vad har du för ringsignal? So what! - Pink
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jo det finns några nere i källaren
49. Flirtar du mycket? Nej
50. Vart togs din profilbild? Hemma på nyårsafton innan vi åkte i väg
51. Kan du byta olja på bilen? Varför är jag gift med en bilmekaniker i så fall?
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag kör alltid lagligt...*visslar oskylldigt*
53. Vilken var den senaste bok du läste? Evidensbaserad omvårdnad
54. Läser du dagstidningen? Ja på nätet och norran ibland på skolan
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope
56. Dansar du i bilen? Kanske har hänt någon gång...
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nått som hade med en vetenskaplig artikel att göra...
59. När var du i kyrkan senast? På Wilma och Tindras dop om jag inte minns helt fel.
60. Vilka personer utmanar du: Evelina och Ullis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!! Ville kika in och önska trevlig påsk till er alla!! Såg att du hade en utmaning i din blogg och att du utmanat Evelina och Ullis. Vet inte om du menar mig som Ullis, eftersom ni brukar kalla mig Ulle. Men hoppas att det är OK i alla fall att jag antar utmaningen även om det inte var mig du menade. ;))

Pussar i massor till barnen och kramar till er andra i parti! :D