söndag 14 juni 2009

Äppelpaj

Äppelpaj i går, äppelpaj i dag på dagen och äppelpaj i kväll... Snart sprutar det nog äppelpaj ur mina öron eller nått :p Dessutom är det äppelpaj kvar i formen i köket. Det får blir mellis till barnen i morgon...

Jobbat i dag mellan 10-15. Det tråkiga vädret gjorde att vi bara var inne och "slöade". Men det kan vara riktigt trevligt det också. Då får man ju en chans att prata med de som är där och lära känna de lite mer och höra vad de gillar och så.

Hann inte ens börja fundera på middag så kom frågan om vi ville äta äppelpaj med familjen Nordlöf. Självklart...äppelpaj som är så gott. Så de kom ner med hela barnaskaran och en påse äpplen och lite glass... Så här har svullats och surrats... :p Men nu är alla barnen i säng och vi sitter här i varsitt hörn i soffan med varsin dator i knät och surfar...som vanligt :p ;)

Nu har jag en dryg veckas ledighet innan jobbet börjar på allvar... Känns lite så där både och måste jag säga. Hoppas barnen inte kommer att vara som de varit i går, då kommer det att bli jobbiga dagar. Vädret måste bli bättre så det går att vara ute...inge mer regn tack! Vill ju bättra på min solbränna...

Hej och hå så trött jag är...ögonen går i kors och värken smyger sig på i kroppen igen... Sängen lät som ett alternativ för mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för lyckönskningen, det kan behövas :)

Kan tänka mig att du har det fullt upp vid matbordet med tre stycken.
Har gått ganska bra idag, men jag har fått tänka på det hela tiden.

Äppelpaj, vad gott! Hade jag haft det på bordet idag så hade jag nog lätt klarat av att njuta.
Kram