lördag 27 juni 2009

Vattenpistol

"Jag vill ha en vattenpistol, jag vill ha en vattenpistol, jag vill ha en vattenpistol" Det är vad Jesper tjatat om i flera dagar nu, så idag när vi var en sväng till stan så fick han och Maja varsin vattenpistol. Väl hemma så skulle de ju fyllas och testas på en gång. Men tror ni lille herrn gillade att nån annan sprutade på han? Nähä då! Han tjöt värre än en brandbilssiren då han blev blöt. Men att spruta ner alla som kom i hans väg gick bra... Hm! Pojkar...eller vad man ska säga :p

Varmt som attan har det varit i dag också. Typ kring 30 grader eller nått... Men nu i kväll är det svalare luft ute och jag tror minsann att jag hör att det småregnar lite. Det var inte kul att vara ute i dag då det var så där hett. På stan gick det bra så länge man höll sig inne i affärerna, men ute var det olidligt. Skönt var det däremot att sitta i bilen...LOVE ac alltså ;)

I eftermiddag/kväll har vi haft besök och grillat. Familjen Nordlöf och David har varit här och ätit med oss. Det är ju sååå himla gott med grillat... Gjorde en hallonpaj till efterrätt, och den gick minsan också ner ;) Tillsammans med vaniljvisp och glass. MUMS!

När de farit var det 3 smutsiga små barn som vi tvingade in i duschen för en rengöring. Nu är de rena och ligger i sina sänger...eller hur det nu var... Hör den ena tassa runt i allafall. Han verkar inte kunna låta sin lillasyster vara i fred. Jaja...så småningom så somnar väl han också :p

I morgon är det jobb igen, mellan 11-21... HELA långa dagen. Men vad gör det, det är ju ob hela dagen också ;) Me like!

Så på måndag innan jag börjar jobba kl 15 måste jag hinna över och hämta resesängen vi ska få låna av Wilmas dagiskompis. Är ni hemma då J? ;) Och på tisdag måste vi handla och packa allt som ska med...för på onsdag blir det semestertripp!!!

Nä nu blir det filmtajm med gubben min och sen gonatt!

1 kommentar:

J sa...

Ja då inga problem...
Hör av dig på något vis...=)