torsdag 11 juni 2009

Tre minus två blir ett

Oj så lugnt det är med bara ett barn hemma :p Men oj vad hon kan vara aktiv och busig då hon inte har sina syskon att leka med... Jag har verkligen haft fult med Wilma i dag.

Vi for på stan vid 11 tiden och kom hem just efter 14. Denna lilla tjej älskar verkligen att gå i affärer. Hon pekade med hela handen vilka affärer vi skulle på och satt med i provrummet då jag provade kläder och kommenterade...haha Hon är 2 år och tror sig redan ha koll på vad som snyggt och inte :p

Har skattat åt henne massor. Det var ju massor med studenter i stan i dag, och då åkte ju på traktorsläp och skrek och sjöng. Hon satt där i sin vagn och sa: "Mamma, de är tjollriga!" När vi sen här i kväll var på Coop och såg en tjej med stundentmössa så tittar hon på henne och säger: "Titta! En sån dä tjollrig!" Haha!!! Vad säger man då? Måste i allafall minnas detta till det är hennes tur att ta studenten om si så där 17 år eller nått :p

I kväll har vi sett en super bra film, Fjärilen i glaskupan. Har du inte sett den så kan jag helt klart rekomendera den. Det är en sannhistoria om en man som fått en stroke, kan inte röra sig eller prata. Han börjat kommunicera på andra sätt... Helt suverän och tänkvärd!

Fick mitt sommarschema i dag, och jag måste säga att jag är nöjd. Kommer att vara ledig 6 dagar efter varandra under Magnus semester, så vi kan hitta på nått tillsammans HELA familjen. Så underbart! Ni gäller det bara att komma på VAD vi ska hitta på. Förhoppningsvis åka i väg någonstans och göra nått roligt.

Nu blir det strax sängen för mig, ska ju upp och jobba i morgon. Jobbar mellan 7-12.

Natti natti, som gotti gotti som vi säger till Wilma då hon ska sova ;)

Inga kommentarer: