onsdag 10 juni 2009

Mätt!!!

Riktigt mätt är vad jag är...typ som om jag snart ska spricka :p Har varit och ätit på Tatung med Evelina och Camilla i kväll. Riktigt trevligt och god mat var det! Åt västerbottensostgratinerad fläskfilé med potatisgratäng och sen chokladmoussebakelse med sorbet till efterrätt... MUMS!!! Men det var aning för fett för min kropp att klara av utan att få ont åt gallan :s Men vad gör man inte för det goda :p haha Det går nog över...

Dagen började så bra med solsken och riktigt behaglig temperatur...och nu regnar det och är kallt och ruggit. Hann i allafall sitta ute och njuta av det varma en stund i dag. Fick sällskap där i morse. Evelina och barnen tittade förbi då de skulle ut och gå...men blev sittande hos mig. Inte gjorde det nått, en surrstund är ju aldrig fel och barnen lekte och hade skoj.

I eftermiddags gick vi till dagis och fikade sommarfika som de bjöd på. En god tårta med jordgubbar på. Där hann barnen med lite leka innan vi gick hem igen. Måste säga att i dag har de varit riktigt snälla och jag har inte behövt använda arga rösten mer än vid frukost och det gillar jag! Sånna dagar vill jag ha HELA nästa vecka :p Tror ni det går att beställa?

Nu är jag jätte trött...men frågan är om jag ska lyckas ta mig i säng i vettig tid ikväll eller om det ska bli som vanligt :p Lite sugen är jag ju på att sätta mig med korsordstidningen...ja vi får se hur det blir.

Har hunnit med att packa ungarnas väska för morgondagen. Då drar de på "semester" med farmor och farfar och möter upp mormor och morfar. Hoppas att de får skoj! Jag vet att jag kommer att få lax i frysen då de kommer hem igen ;) MUMS!
Undra vad jag och Wilma ska hitta på för skoj i morgon då vi är själva? Kanske dra till stan och "shoppa" lite ;) Hon gillar ju sånt min lilla busa...hihi Mammas tjeja!

Hoppas att ni andra också haft en bra dag! Det har i allafall jag haft!

Inga kommentarer: