fredag 15 januari 2010

Ambulansmän

Alltså det är nått speciellt med ambulansmän...har nog alltid tyckt det då jag sett på t ex Sjukhuset på tv3, eller S.O.S Gute på kanal5. Men idag har jag fått se de "live", in action så att säga...och nu känner jag det ännu mer. De ÄR speciella ;)

Svärmor var ensam hemma, kände att hon blev sämre, ringde och frågade om jag kunde skjutsa henne till akuten. Var på väg att hämta barnen då så jag skyndade mig att hämta Jesper för att sen hämta upp henne innan tjejerna. När jag kommer dit känner hon sig sämre och vill att jag ringer efter en ambulans, så jag gör det och hämtar Jesper från bilen. Vi väntar till ambulansen kommit och hämtat henne och sen ilar vi vidare för att hämta tjejerna... Tack Gabbis och Veronica som var så snälla och hade klätt på de!

Hon vill att jag ska följa med henne på akuten, så jag ringer Magnus och ber att han möter upp oss utanför och tar över barnen. Sen följer jag med henne ända till hon får komma på avdelningen...för ja de ville behålla henne. Riktigt snabb var de, vi kom dit ungefär 15,15 och 17,20 satt hon på avdelningen och fick äta middag.

Oj vad jag känner att jag valt rätt när jag sitter så där vid sidan om och tittar på... Sen kan jag inte låta bli att vara en sån där lite nyfiken i en strut, frågar, frågar, frågar ;) :p

Så jag har haft en riktigt spännande och händelserik eftermiddag. Mina kunskaper om KOL har kommit väl till pass och jag har nu fått ett ypperligt tillfälle att observera och fråga. Synd bara att det inte kommer att bedömas :p haha

I morgon blir det ut på äventyr...hela dagen typ. Först ska vi en sväng till Lövånger för att kolla om en kamin på MIWA och sen drar vi norrut mot Piteå. En sväng på Dollarstore har jag då tänkt mig och sen och köpa skidorna till barnen. När vi sen kommer tillbaka till stan så ska vi upp en sväng på lassa och hälsa på om hon är kvar.

Nu ska jag bara slappa i soffan, antingen med datorn i knät eller så glor jag lite på tv...

Kram!

1 kommentar:

Maria K sa...

Nej inte nu igen, stackars henne. Du får hälsa henne och krama om så mycket. Har också varit tvungen upp på lassarettet idag med en släkting. Det är verkligen inge roligt :-(.
Kram