måndag 25 maj 2009

Ålderstecken!?

Ska man skratta eller gråta när ens älskling avbryter en när man står och pratar med honom för att säga att man har fått rynkor? :p Men vad tusan hade han trott efter 14 år tillsammans? Att jag skulle se ut som jag gjorde då jag var 15 år eller? Haha! Blir ju för sjutton 30 år nästa år...

Vad har hänt i dag då? HAR det hänt nått i dag? Jo då det har det.

Började dagen med en info träff för sommar vikarier inom handikappomsorgen i Skellefteå kommun. Riktigt trevligt och givande måste jag säga. Klart bäst var det lilla uppträdandet av Nöjesfabriken. Jag har aldrig sett en så bra imitation av Roger Pontare, Lena PH:s Det gör ont som jag gjort i dag och Markolioo och Linda Bengtzings Värsta schalgern... Så underbart bra! De var verkligen SUPER duktiga!!!

När det var färdigt åkte jag hem för att få i mig lite lunch och plugga lite innan jag hade klipptid, och efter det fortsätta plugga till barnen skulle hämtas...

Har tyvärr inte pluggat så mycket som jag skulle ha velat... Visserligen så är det ju inte förrän nästa torsdag em som tentan är, men ändå. Egentligen så är det inte hela världen om jag skulle misslyckas, då får jag ju göra om det sista lördagen i augusti. Hade vart skönt att slippa, men måste jag så måste jag...

Efter middagen tog jag Wilma i vagnen och gick på promenad... Måndagar är ju tyvärr ensampromenadsdag då Evelina är upptagen då ;) *Hoppas det gick bra vännen* Wilma myser verkligen då hon får åka vagn. Hon satt där med sin docka, Emma, och pratade och tittade på hundar, katter och bilar... Själv hann man med en himla massa tänkande. Både på gott och ont. Kom bl a fram till att i år är det 13 år sedan jag gick ut nian, 14 år sen jag och Magnus blev tillsammans, 8 år sedan vi flyttade från Arvidsjaur, 5 år sedan vi köpte huset och 4 år sedan vi gifte oss...och allt under sommaren. Oj vad tiden går!!!

Borde egentligen plugga, men motivationen har inte riktigt infunnit sig... Men det har däremot tröttheten, så jag funderar på att göra en tidig kväll i kväll.

Måste säga att jag är glad att jag inte haft ont i dag. Är kanske på väg in i en "bra period". Det vore inte helt fel... Men det är liksom bara att acceptera det hela, att jag har det jag har och att jag i perioder kommer att ha det jobbigt med mycket värk. Tur att jag är så satans envis, annars hade det nog inte gått.

Oj vad mycket jag skriver...och inget vettigt är det heller :p haha Föreläsning i morgon om reproduktion...kan bli intressant ;) Självstudier på onsdag och torsdag...fast torsdag kan det bli stan...det fanns nån som var sugen på en vända där. Fredag ska vi till Umeå för disektion, och det ska bli spännande.

Hoppas ni haft en bra dag... Det har nog jag haft när jag tänker efter, och jag hoppas att det fortsätter så resten av veckan.

Inga kommentarer: