söndag 10 maj 2009

Ätit god mat i trevligt sällskap

Så har vi spenderat vår eftermiddag. Efter cykelturen i morse kom Evelina med ett förslag om att hon skulle göra en kycklingpaj och jag fixa en god fetaostsallad och så skulle vi käka tillsammans. Så när Wilma sovit ett stund då drog vi över till de.

Vi hade så trevligt så. Som vanligt då alltså ;) Vi surrade och barnen lekte. Eller ja...Wilma och Tindra hittade mest på bus och typ sprang ut titt som tätt...UTAN kläder :S :P Vad ska man göra med dessa vildar?

I morgon är det måndag igen och barnen ska på dagis och jag på skolan. Måste i morrn ta upp att Maja inte tycker om att vara på dagis pga att några barn inte är snälla och säger dumma saker till henne. I helgen har hon faktiskt varit ledsen några gånger då dagis kommit på tal och att hon ska dit igen i morgon. Det känns absolut inge bra att hon känner så...

Vill att tiden ska gå fort nu... Vill att resultatet från duggan ska komma FORT, att tentan i juni ska vara avklarad, att jag ska få börja jobba, att LÖN ska trilla in på mitt konto och att jag inte ska behöva snåla som en galning för att överleva...

I helgen har jag haft en dålig helg då jag haft mycket ont. I går var ingen bra dag alls...kände mig super konstig i hela kroppen och huvudet var inte alls med. I dag har jag mest haft en molande värk i hela kroppen. Så snart blir det att krypa ner under täcket och lägga sig på vetevärmekudden och hoppas på att somna...

2 kommentarer:

Myzan sa...

Ja, Maja såg allvarligt ledsen ut då hon pratade om dagis :(
Hopaps du får rätsida på det där.
Tack för i eftermiddag.

Anonym sa...

Bra att du tar upp det med dagispersonalen... Hoppas man får veta om det är mitt barn som inte är snäll mot Maja.
Att höra att andra barn inte är snäll mot sitt barn gör ont i mammahjärtat.
/Dagismamman