fredag 15 maj 2009

Vad tusan är det som låter?

Ja det var frågan vi ställde i oss i kväll då jag var på inskolningen där jag ska vara i sommar... Vi satt ute på altanen och njöt av solen efter maten då vi hör ett konstigt ljud. Lät lite som en katt som försöker hosta upp en hårboll eller nått. Men vi såg inget fast vi kollade överallt. Tillslut ser jag att en sopsäck som ligger där ute rör på sig samtidigt som vi hör ljudet...
Hmmm...det måste alltså vara nått I den sopsäcken som låter. Men vad? Är den nån katt? Är det en stor äcklig farlig råtta? Eller vad tusan är det som låter?

Det slutar i allafall med att en av personalen står på en stol där ute med en krok som hon lyfter sopsäcken och tömmer ut innehållet. Först kommer 2 stolsdynor och sist så kommer en ganska stor igelkott ut... Haha!!! Det var DEN som lät där i. Så nu vet jag i allafall hur en igelkott som är fast i en sopsäck låter då den vill ut :p Vem vet hur länge den legat där inne, stackarn...tog sig ju inte ut. Men nu är han fri igen...

Så härligt att det är helg igen. Veckorna bara springer fram...

I dag då jag skulle gå till bilen tyckte jag att min ena sko såg konstig ut, den liksom var mer platt på ena sidan. Så när jag kom till bilen så kollade jag upptäcker att den har spruckit vid sulan och man ser rakt in typ :S Skitkul! Tur jag ändå skulle till Coop, där de är köpta, så jag fick reklamera de och få pengarna tillbaka...tur att jag hade mina inneskor med mig, för annars hade jag varit tvungen att vänta till i morgon.

Så i morrn bär det av till stan med småbrudarna för att shoppa nya skor till mamma. Känns bara sååå pissigt att det ska hända då jag hittat skor som jag gillar och trivs med...*suck* Nu måste jag hitta nya igen och sen gå in de också... Jaja...en sväng på stan är ju alltid kul ;) Magnus ska ju iväg med Jesper på äventyr så då tar jag tjejerna och drar på stan...

Nu är jag toktrött och funderar på att gå och lägga mig. Det är ju som sagt en dag även i morgon.

Inga kommentarer: