onsdag 6 maj 2009

Då var det klart då

Ja nu är det bestämt vilket av jobben det blir för mig i sommar, och jag har pratat med de ansvariga för båda jobben. Valde det som är på korttidsboendet. Men fick även höra att chansen till helgjobb sen i höst finns kvar om jag vill vara assistent till den här tjejen... Så det tål att tänkas på ;) Vi får se hur det känns i höst helt enkelt.

Dagen har bestått av pluggning och ett läkarbesök.

Läkarbesöket var för att kolla upp om mina smärtor fortfarande är de samma som vid de tidigare besöken i år. Även denna gång så reagerade jag på triggerpunkterna som hon tryckte på...denna gång på alla 18 :s Så efter det och lite frågor så sattes diagnosen Fibromyalgi.
Känns skönt att veta varför jag vissa dagar har så fruktansvärt ont att jag vill krypa ur skinnet och att mitt humör kan växla i den hastighet som det går. Jag har en förklaring till så mycket nu, och även om det inte hjälper mig praktiskt att ha en diagnos så kommer det att underlätta massor för mig.

Bara i morgon kvar att plugga nu innan duggan. Har suttit och gjort 2 av de gamla tentorna som de lagt ut till oss, och det kändes väldigt bra. Det är några saker som jag känner mig osäker på och några som jag fortfarande inte kan som jag måste läsa mer... Men i det stora hela så kändes det bra.

Jag menar visst har man läst nästintill för mycket då man vaknar på natten och ligger och rabblar hjärnas delar på latin...haha Eller så börjar jag helt enkelt vara hjärntvättad ;)

Nä om man skulle ta och läsa om ögat, örat och lite mer om muskelfysiologi innan jag ger mig för i kväll...

Föresten! Varför är man så förbannat sugen på choklad då man bestämt sig för att INTE äta godis? Håller på att bli tokig...

1 kommentar:

Englainnan sa...

Hej!
Går de bra med glasögonen för din kicka?
Vi har ännu inte fått nån tid hos ögon, men väntar tålmodigt :)