fredag 8 maj 2009

Irriterad!!!!

Hämtade barnen på dagis nyss och tro mig att irritationen infann sig väldigt fort... Först och främst så hade Jesper rivit sönder sin nya jacka. Han skulle tydligen klättra över staketet då en annan pojke knuffade honom och jackan revs sönder bak i ryggen... Tro inte att någon berättade detta för mig då jag frågade hur dagen varit. I bilen så sa Jesper att V hade rätt att mamma skulle bli arg...så det är ju inte så att de inte visste nått...

Nästan irritationsmoment är favoriseringen eller vad man ska kalla det... En del får tydligen vara där mer än 15 timmar fast föräldrar är hemma med bebis. Ok! Jag vet inte allt utan just nu spekulerar jag mest... Vet dock att föräldrarna är hemma och att det finns en drygt 6 månaders bebis i huset, så rent logiskt så borde det väl vara 15 timmar som gäller. Kommer inte att kunna vara tyst om det fortfarande är så nästa vecka... Jag menar, jag blir i frågasatt för att jag inte lät mina barn vara ledig då det var påsklov för att jag hade massor att plugga inför en tenta...

Nä nu ska jag leka "fredsmäklare" där uppe hör jag och sen se om det går att laga jackan eller om det blir ytterligare en utgift nu när pengarna ändå nästan är slut. Fan vad jag hatar sånna här månader. Måtte FK snabba på med vab-pengarna som Magnus väntar på...

Ni som nu läser här och vet vad/vem/vilka jag menar hoppas jag kan vara tyst om det. Vet nämligen att det finns mammor från dagis som läser ;) hihi

Inga kommentarer: