torsdag 21 maj 2009

Söndag mitt i veckan

Skönt med lite ledighet mitt i veckan. Idag är det ju typ söndag fast det är mitt i veckan :p I morgon blir det ju då en sån där klämdag, och Magnus har tagit ledigt...så vi får en lång helg tillsammans.

Vad har hänt hos Carlssons i dag då? Jag började dagen med en promenad efter frukost...själv, men musik i öronen. Det var riktigt skönt ute, lagom varmt... Väl hemma så hjälptes vi åt att röja övervåningen och ungarnas rum och sen nere i källaren. Nu är det helt tomt i trappan ner och precis nedanför...där har varit kläder och kartonger och trångt som attan. Blev jätte bra.

Efter lunch for vi iväg på Coop för att se om de hade skor till Jesper och Wilma som skulle ha haft nya. Men det fanns inga i rätt storlek... Det blev i allafall en ny cykelhjälm till Jesper. Vidare till Solbacken och Rusta och ÖoB...men inga där heller. Så vi måste på stan i morrn och hoppas att det finns några i rätt storlek till rätt pris.

Har hunnit med att göra en laxpaj som blev lunchlådor. Smakade en liiiten bit och den blev hur god som helst... Så nu längtar jag till det är lunchdax någon dag till veckan ;)

Dagen har gått åt till väldigt mycket tänkande också... Varför vet jag egentligen inte. Kanske för att komma fram till vad jag gör för fel och varför jag är som jag är/är den jag är... Det bästa är nog att hålla sig borta från mig... Hård och elak...det är ingen som vill ha en sån vän...
Ääähhh...kanske var det lika bra...

Har bestämmt mig...i morgon ska jag ta en promenad direkt på morronen innan frukost...om det inte spöregnar vill säga :p Man känner såå nyttig då man gör det.

Nä...glo på tv eller nått innan det är dax för sängen...

Inga kommentarer: